Wednesday 13 January 2016

Syarat kemasukan Program Asasi USIM

Assalamualaikum.

Okay, yang kedua aku search untuk USIM. Salah satu universiti yang aku target la. Em aku tahu korang kalau search sendiri pun akan jumpa, tapi aku update jugak untuk kemudahan aku sendiri dan orang lain yang malas nak search. haha! Nanti senang untuk aku rujuk balik, cuma baca post sendiri je haha XD


Sumber : SINI

Seperti biasa, aku cuma copy paste untuk program Tahmidi (asasi) untuk program berkaitan undang'undang hihihi.

-------------------------------------------------

Syarat Am Universiti:
1. Warganegara Malaysia; dan
2. Lulus peperiksaan Sijil Pelajaran Malaysia atau setaraf dengan
mendapat sekurang-kurangnya LIMA (5) kepujian termasuk Bahasa
Melayu.
Syarat Khas Program:
1. Memperoleh sekurang-kurangnya Gred B dalam mata pelajaran
berikut:
 Bahasa Arab Tinggi/Bahasa Arab Komunikasi
 Bahasa Inggeris
2. Memperoleh sekurang-kurangnya Gred C+ dalam MANA-MANA DUA
(2) mata pelajaran berikut:
 Pendidikan Islam / Pendidikan Syariah Islamiah / Pendidikan AlQuran
dan As-Sunnah / Tasawwur Islam
3. Memperoleh sekurang-kurangnya Gred C+ dalam mata pelajaran
Matematik atau Matematik Tambahan.
 4. Memperoleh sekurang-kurangnya Gred C+ dalam MANA-MANA
SATU (1) mata pelajaran yang lain.

--------------------------------------------------------

Okay seperti yang sebelum ni, masalah aku tetap dengan subjek Bahasa Arab Tinggi. Allahu, semoga dipermudahkan segalanya untuk result spm nanti :')

Harap membantu!

2 comments:

  1. lahh. sama umur ke kita. hahaha. dh terpanggil kak imah dah entry awal tadi. heee. btw salam ukhwah. minat law ke? good luck yea. semoga result batch kita gempak gempak. in sya Allah. ^^

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam ukhwah jugak :D Thank you ameen inshaaAllah :) awak jugak ^^

      Delete

 
 photo cats_zpscdjdlx5h.jpg