Sunday 27 November 2016

Movie review | OUIJA

Adios!
Assalamualaikum.
Semalam, 26 November 2016, aku dan kawan kawan sekolah menengah dalam 10 orang hang out pergi MesraMall.

On the spot rancang. Rancang in 3 days. So, 10 orang je yang dapat hadir. 
  
 
Yang lain sibuk study, tak boleh cuti. Ada yang sibuk urus kenduri kahwin HAHA! Ada yang sibuk dengan hal peribadi. Nevermind, memahami :)

We spent our day in almost 9hours!!!! I just can't believe it. Im so happy :)
 So, taknak cerita panjang pasal hang out kitorang. Aku nak story pasal movie Ouija yang kitorang pergi tengok semalam.

Image result for movie ouija 2016 

Haa yang ni!

7/10 - First jalan cerita boleh tahan la. Part yang menakutkan tak sampai 20part pun rasanya. First part dah menakutkan actually. Tapi yang tu tak takut sangat. Sampai klimaks, part menakutkan tu banyak. Yang paling aku takut time pakwe kakak main character ni kena gantung then tetiba tarik kakak dia naik ke atas. Weh, time tu serius aku peluk tangan kawan aku sebelah. HAHA! Jalan cerita tak boleh nak agak. Bukan movie hantu yang cliche. Alhamdulillah tak rasa membazir duit aku HAHAHA! Tapi yang part pengakhiran dia, aku tak puas hati. Macam takde ending. Aduh, takkan ada part 3 kot. Aku paling bengang kalau cerita ni bersambung-sambung, buat aku tak sabar nak tunggu part seterusnya keluar.

 Movie hantu yang disarankan oleh aku.
Tapi yang ada penyakit lemah jantung ke yang lemah semangat ke, lemah iman pun, tak payah tengok sebab aku takut kang keluar pawagam, orang yang tolong angkut. Nak tengok sendiri kat rumah, jangan tengok sorang. Kang ada yang tak tidur malam asyik berzikir je. HAHAHA! Serius, aku tak bergurau.

K pesanan last, jangan pergi tengok dengan pakwe/makwe korang. Kang banyak pulak adegan tersentuh terpeluk ter ape lagi.

----------------------------------

Sorry for bad review.  Aku review saja saja je. Kalau ada yang perlu diperbaiki, tell me in the comment box below :)

Adios!
Bye. 

 



2 comments:

  1. adik-adik ajak tengok..huu lebih prefer nonton di rumah lagi kalau cite hantu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya lebih prefer cerita hantu di wayang. Hahaha kalau kat rumah, jadi imaginasi tinggi sangat. masuk bilik air pun jadi takut hahaha.

      Delete

 
 photo cats_zpscdjdlx5h.jpg