Thursday 11 February 2016

SPAMMERS!

Hai assalamualaikum.


Nah dalam dua tiga hari ni aku asyik terima komen komen (taksampai 5 pun) yang macam pelik jeeeee -_- aduhai aku taktahu macam mana boleh jadi macam ni. em. aku je ke yang kene macam ni? Korang tak ke?

Dekat cbox pun ada. Kalau aku terima komen macam ni, aku tak publish. Nah syukur aku buat awaiting moderation. Kalau ada link pelik pelik pun aku tak bukak hihi takut. 
Apa pendapat korang? Memang biasa ke macam ni? Ni pengalaman pertama aku so aku nak tahu gak hihi. Kalau ada cara yang hindar daripada spammer ni, tolong bagitahu aku eh?
Thank you! :D


12 comments:

  1. Ini macam luar biasa je.. tadi baru nampak comment yg mcm nih kat ruang comment blog blogger yang lain jugak..

    ReplyDelete
  2. Beeha pun kenaa jugak, entah apa apa pulak dia punya komen tuu. Bihaa siap spam lagi kat comment tu. >,<

    ReplyDelete
  3. pernah juga kena ari tu....tu lah nasib baik awaiting moderation...so kita boleh semak either benda tu sah atau sekadar spam...bahaya betullah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yeah sep skalii ^^ haha! Memang bahaya kalau klik, takut jadi pape nanti.

      Delete
  4. belum terkena lagi. tapi dah ramai pulak bloggers yang kena ni.

    ReplyDelete
  5. Dah banyak kali dpt tp Mimi xx publish pn..letak je kat spam..ahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yeah sama :) Hahaha biarkan diorang mengarut mengaban haha

      Delete

 
 photo cats_zpscdjdlx5h.jpg