Thursday 21 January 2016

Cerita aku | Musuh dan hasutan. |


Siapa pernah kena angkat tangan sikit (Y) Hahaha, aku pernah ada musuh yang macam ni. Musuh since darjah5 dan aku sekarang 18tahun. Lame tak? Haha sampai sekarang dia bermusuhkan aku. Entah kenapa. Aku pun taktahu.

Semoga kita dijauhkan daripada manusia yang sebegini ameen :)

Meh nak cerita sikit hihi :D

Darjah 5 -- Aku pindah sekolah baru. Yeah sebab sekolah lama aku setakat darjah5 dan aku masuk darjah5 2x sebab aku masuk tadika umur 4tahun dan masuk darjah1 umur 6tahun. Faham tak? Hahaha. Then aku dapat masuk kelas nombor 2 dan aku mintak ditukarkan sebab kelas tu ramai lelaki, bising! Aku tak suka. Hari kedua aku masuk kelas nombor 1. Nah, start hari tu la. Ada hamba Allah ni, dia ajak aku duduk tepi dia, then minggu depan dia lari dari aku. Dia tak suka aku huhu.

Darjah6 -- Aku jadi pengawas sekolah merangkap penolong ketua pengawas. Nah, lagi dia tak sukakan aku sebab dia pun pengawas dan calon penolong ketua pengawas. Tapi jawatan tu aku dapat. Dan dalam masa yang sama aku ada skandal dengan ketua pengawas muahahaha! Tak matured okay? :D Maafkan saya haha.

Tingkatan1 -- Tak sekolah sama, tapi masa ni kitorang kawan. Selalu mesej cakap rindu kehkeh XD

Tingkatan2 -- Dia pindah sekolah sama dengan aku. Tapi tak sekelas. Awal tahun okay. Tapi bergaduh selalu. Kalau bergaduh, mesti dia akan hasut orang lain bencikan aku. Tapi lepas tu baik balik.

Tingatan3 -- Satu kelas. Ada gaduh jugak macam biasa.

Tingkatan4 -- Tak sekelas. Start gaduh besar sampai jadi kes guru disiplin. Putus kawan. Putus geng. Stop ambil tahu hal masing'masing.

Tingkatan5 -- Sekelas balik. Awal tahun tak bertegur sapa. Sebelum trial spm, berbaik semula sejak pergi kem. Tapi kawan macam biasa, bukan macam dulu. Sebelum spm, memang totally tak ambil tahu hal masing'masing.

Nah, panjang punya history haha!
Ni lepas habis spm, memang terus taknak ambil tahu haha! Kitorang memang tak contact since gaduh besar masa tingkatan4. Kehkeh :)

Alhamdulillah aku sempat mintak maaf dengan dia. Semoga dia sentiasa diberi hidayah oleh Allah. Termasuk aku. Ameen.

Assalamualaikum :D



4 comments:

 
 photo cats_zpscdjdlx5h.jpg