Tuesday 12 January 2016

Pentingnya FONT SIZE bagi blogger!


Hai.
Assalamualaikum.

Okay, entry kali ni adalah entry yang penting untuk semua blogger tahu. Yeah, walaupun aku rasa aku tak layak nak buat entry ni sebab aku hanyalah blogger picisan, tapi aku tetap nak luahkan apa yang aku rasa penting untuk korang tahu.

ADAKAH ANDA TAHU, FONT SIZE TERAMATLAH PENTING BAGI SEORANG BLOGGER?

Nah! Bagi yang tahu tu, alhamdulillah. Tapi bagi yang menulis ikut sedap anak tekak nak letak font size berapa, korang perlu tahu bahawa font size memainkan peranan yanggg teramat penting untuk menarik blogger lain kepada blog kita.

Kenapa?
Sebab takde orang nak baca blog yang tulisan dia terlalu kecil!

Baru je tadi aku blogwalking satu blog. Aku baca tajuk entry best. Then aku baru semangat nak baca, then tulisan yang digunakan terlalu kecil sehingga menyakitkan mata untuk baca. Yeah semestinya aku tengah pakai spek -_-

Penggunaan font size yang betul adalah tak telalu besar atau tak telalu kecil.

Jenis font jugak memainkan peranan penting sebenarnya. Sebab kalau korang pilih tulisan berangkai,  aduhmak matilah orang nak membacanya macam mana T__T

Huhu, maaf jika luahan hati aku terlalu terbuka dan kasar.

Adios!


10 comments:

 
 photo cats_zpscdjdlx5h.jpg